نمونه سوالات مربوط به مبحث کوره

خانه / تجهیزات فرایندی / نمونه سوالات مربوط به مبحث کوره

نمونه سوالات مربوط به مبحث کوره

نمونه سوالات مربوط به مبحث کورهReviewed by رضا فرضی on Dec 12Rating: 5.0

نمونه سوالات مربوط به مبحث کوره

 

۱٫ درکدامیک از موارد ذیل از کوره ها استفاده می گردد؟
الف) گرم کردن سیالات برای فرایندهای جداسازی
ب) برای انتقال حرارت
ج) انجام واکنش های شیمیایی
د) همه موارد

۲٫ سیال فرایندی در ابتدای ورود به کوره وارد کدام بخش می گردد؟
الف) لوله های شوک
ب) اکونومایزر
ج) کویل های تابشی
د)کویل های جابجایی

۳٫ کدامیک از گزینه های زیر از مزایای کوره های با محفظه احتراق استوانه ای نسبت به کوره های با محفظه اتاقی محسوب نمی گردد؟
الف) مکش بیشتر
ب) ضریب انتقال حرارت بالاتر در بخش جابجایی
ج) توزیع یکنواخت تر شار حرارتی در بخش تابشی
د) مناسب برای مواردی که نیاز به شار حرارتی بسیار بالا می باشد

۴٫ انتقال گرما در کوره بر اساس کدامیک از مکانیزم های زیر صورت می گیرد؟
الف) انتقال حرارت جابجایی
ب) انتقال حرارت تابشی
ج) انتقال حرارت هدایتی
د) همه موارد

۵٫ در صورتی که مقدار هوای اضافی مورد استفاده در کوره، مناسب باشد، شعله کوره به چه رنگی می باشد؟
الف) قرمز، قهوه ای یا سیاه
ب) زرد از کهربایی تا سرخ
ج) زرد کمرنگ
د) شعله کوتاه با رنگ زرد کمرنگ با لبه های درخشان.

۶٫ کدام یک ازگزینه ها حاصل افزایش مقدار هوای اضافی نمی باشد؟
الف) افزایش اتلاف انرژی حرارتی
ب) کاهش انتقال حرارت تابشی
ج) افزایش دمای شعله
د) کاهش راندمان کوره

۷٫ مقدار هوای اضافی مورد نیاز درکوره ها به کدامیک از عوامل زیر بستگی ندارد؟
الف) نوع سوخت
ب) محل نصب مشعل ها
ج) نحوه اختلاط سوخت و هوا
د)طراحی مشعل ها

۸٫ کدام گزینه جزو دلایل ایجاد تغییر فشار در بخش های مختلف کوره نمی باشد؟
الف) اختلاف دما در بخش های مختلف کوره
ب) افزایش حجم گازها در محفظه احتراق
ج) شکل و نحوه جانمایی کویل ها در بخش های تابشی و جابجایی
د) افت فشار حاصل از حرکت گازها در طول بخشهای مختلف کوره

۹٫ مقدار فشار نسبی درکدام قسمت کوره معرف شاخص سلامت کوره می باشد؟
الف) در ورودی هوا به کوره
ب) درکف اتاق احتراق
ج) بعد از دریچه تنظیم دودکش یا دمپر
د) مرکز حساس

۱۰٫ کدام قسمت در کوره دارای بیشترین مقدار فشار می باشد؟
الف) مرکز حساس
ب) درکف اتاق احتراق
ج) قبل از دریچه تنظیم دودکش یا دمپر
د) بعد از دریچه تنظیم دودکش یا دمپر

۱۱٫ کدام یک ازگزینه های زیر حاصل افزایش میزان مکش در کوره می باشد؟
الف) کاهش طول شعله
ب)کاهش دما در بخش جابجایی
ج) افزایش راندمان کوره
د) تمایل به کنده شدن شعله از مشعل

۱۲٫ کدام یک ازگزینه های زیر حاصل کاهش در میزان بار حرارتی کوره نمی باشد ؟
الف) کاهش فشار در محفظه احتراق
ب) افزایش طول شعله
ج) بروز دوده درگازهای حاصل از احتراق
د) کاهش مقدار هوای اضافی مورد نیاز

۱۳٫ در چه صورت مقدار مکش دودکش افزایش می یابد؟
الف) کاهش ارتفاع دودکش
ب) افزایش دمای گازهای حاصل از احتراق
ج)افزایش دمای محیط
د) کاهش فشار محیط

۱۴٫ در چه صورتی مقدار NOX تولیدی در کوره کاهش می یابد؟
الف) افزایش دمای شعله، افزایش مقدار هوای اضافی
ب) کاهش دمای شعله، افزایش مقدار هوای اضافی
ج) افزایش دمای شعله،کاهش مقدار هوای اضافی
د) همه موارد فوق

۱۵٫ کدام یک از موارد زیر جزء عواقب تشکیل کک درکوره ها محسوب می گردند؟
الف) بالارفتن میزان مصرف سوخت
ب) تشکیل نقاط داغ بر روی کویل ها (Spot Hot)
ج) افت فشار درکویل ها
د) همه موارد فوق

۱۶٫ به کدام قسمت کویل های کوره، لوله های شوک یا شیلد می گویند؟
الف) لوله های یک یا دو ردیف اول بخش جابجایی
ب) لوله های یک یا دو ردیف آخر بخش جابجایی
ج) لوله های انتهایی بخش تابشی
د) لوله های نزدیک به مشعل ها در بخش جابجایی

۱۷٫ چراکوره ها به نحوی طراحی می شوند تا سهم انتقال حرارت در بخش تابشی بیشتر از بخش جابجایی باشد؟
الف) همگن بودن جذب انرژی گرمایی در بخش تابشی کوره ها
ب) بالا بودن شدت انتقال حرارت به واسطه مکانیزم تابش
ج) پایین بودن احتمال تشکیل رسوب در سطوح خارجی کویل های بخش تابشی
د)همه موارد فوق

 

 

۱۸٫ کدامیک از پیشگرمکن های هوا درکوره، از لوله های برهنه یا پره داری تشکیل شده اندکه در آن ها هوای سرد ورودی از داخل و هوای داغ از بیرون لوله عبور می کند؟
الف) پیشگرمکن های بازیابی یا recuperative
ب) پیشگرمکن های احیایی یا regenerative
ج) هر دو مورد فوق
د) هیچ یک از موارد فوق

۱۹٫ درکدام نوع از سیستم هوا رسانی درکوره ها، هوا از درون کوره به سمت دودکش کشیده می شود؟
الف) Fan Draft Forced
ب) Fan Induced
ج) Fan Draft Balanced
د)موارد الف و ب

۲۰٫ کدام گزینه جزو مزایای استفاده از جریان اجباری در هوا رسانی کوره ها می باشد؟
الف) مقدار هوای اضافی مورد نیازکوره کمتر می شود
ب) امکان تنظیم بهتر میزان هوای ورودی به مشعل ها
ج) کاهش ارتفاع مورد نیاز برای دودکش
د) همه موارد فوق

 

رضا فرضی
رضا فرضی
رضا فرضی هستم متولد 71 در شهرستان دیر استان بوشهر، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر و در حال حاضر دانشجوی مقطع ارشد مهندسی شیمی دانشگاه شیراز می باشم..
Recent Posts

ارسال نظر


*

تماس با ما

پیغام خود را بگذارید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما باشیم.

قابل خواندن نیست ؟ تغییر دهید.. captcha txt

متن خود را برای جستجو وارد نماید

koore5orifice